China’s Bar Association Tells Lawyers to Shut Up

29 June, 2014 at 19:11 | Posted in China, Gao Zhisheng, human rights, persecution, Society | Leave a comment
Tags: , , , , ,


By Lu Chen
Epoch Times

“Improper speech” by lawyers on the Internet is no longer allowed, according to the All China Lawyers Association, the state-controlled equivalent of the country’s bar association.

A draft version of new rules and penalties prepared by ACLA was leaked to social media platforms by disgruntled lawyers on June 12.

They found the prohibitions galling, including a ban on the publication of open letters “to provoke protests or incite public opinion,” or the making of “extreme or improper comments to attack or deframe China’s judicial system, political system, and the Party’s principles and policies” on the Internet.

The muzzling will probably have the most impact on lawyers that take on sensitive political cases associated with the persecution of religious followers, Falun Gong practitioners, and advocates of democracy and the rule of law in China.

If the revised draft is passed, violators will face public censure and potential expulsion from the Association—the equivalent to no longer being allowed to practice law in China.

The All China Lawyers Association is in charge of all licensed lawyers and law firms in China, and acts under the authority of the Ministry of Justice. The People’s Republic of China’s laws on the legal profession says that attorneys and legal firms in China are required to join the ACLA.

While not publishing their views on the Internet, lawyers may also be prevented by their firms from “founding, participating in, or supporting any organizations or activities that damage the image of the ACLA or do not align with the duty of lawyers.”

Law firms are no longer to “indulge” their employees by allowing them to engage in these unspecified subversive behaviors, the notice says.

The move by the ACLA, which is controlled by the government, is the latest move by the Chinese regime to punish advocates of a freer political system in China.

Several well-known rights lawyers have been arrested for “causing trouble” before the 25th anniversary of the June 4 massacre, including Pu Zhiqiang and Tang Jingling.

Predictably, attorneys in China have expressed their outrage at the proposed new rules.

“I was frightened after reading that draft,” said Zhou Ze, a well-known lawyer who also advocates for democracy and human rights in China. “The new rules are obviously for cracking down on dissident lawyers,” he said on Weibo.

He remarked that part of the reason for the proposed rules may be to prevent lawyers from speaking out against the Ministry of Justice, whose own questionable, and sometimes allegedly illegal operations many lawyers in China suffer under.

“If the draft is adopted, there may not be any more dissident lawyers,” Zhou wrote. “The judiciary will be more domineering and less just, and corruption in the judiciary will be more severe!”

Others formed a petition on Tuesday to protest against the proposed rules, and called for the ACLA president, Wang Junfeng, to step down. Over 50 lawyers signed the petition the day it was launched, according to Zhang Lei, a lawyer in Beijing.

“The All-China Lawyers Association is not protecting the rights of lawyers any more, but has become an accomplice in repressing lawyers’ rights,” the petition says. It added that the rules violate China’s own constitution.

“The Lawyers Association shouldn’t listen to the ruling Party’s orders to restrict us, said Xie Yang, an attorney in Hunan Province, in an interview with Sound of Hope Radio. “It’s doing everything to show its loyalty to the authorities. We just can’t accept that.”

via China’s Bar Association Tells Lawyers to Shut Up – The Epoch Times

China Reporters Face Further Muzzling

26 June, 2014 at 10:19 | Posted in censorship, China, human rights, IT and Media, persecution, Society | Leave a comment
Tags: , , , , , ,


China Reporters Face Further Muzzling: photo 2

By Lu Chen
Epoch Times

Journalists in China have been banned from writing articles deemed “critical” about the government or even about companies without permission, according to a recent announcement from China’s propaganda authorities.

The State Administration of Press, Publication, Radio, Film, and Television—shortened to SAPPRFT—ian amalgam of the former State Administration of Radio, Film, and Television (SARFT) and the General Administration of Press and Publication (GAPP)—published a notice last week laying down the new rule, while going over eight cases of journalists and news companies that have strayed.

“Journalists and news stations are prohibited from doing critical reporting without permission from their work units, and they are prohibited from creating websites, channels, special editions, and print editions to publish critical reporting without authorization,” the notice said.

Violators could have their licenses to practice journalism, or in the case of a publisher, its publishing license, revoked, the notice said.

Six of the eight cases highlighted by propaganda authorities allegedly involved journalists who had attempted to extort the targets of their stories.

Such activities indeed take place in the recesses of China’s repressed news industry—though analysts are more apt to blame the communist authorities for their overbearing restrictions on reporters, rather than the moral turpitude of journalists themselves.

In one of the cases, Zhou Xiang, a reporter at the state-run Maoming Evening News in Guangdong Province, was sentenced to two years and three months in prison in March.

Zhou was accused of bribery after he took 26,000 yuan ($4,173) from 13 companies and individuals, whom he apparently threatened to run negative reports about if they didn’t pay up.

Such reports would have included claims that they polluted the environment, neglected industrial accidents, or were involved in illegal housing projects. The truth status of the charges was not clear from the reports. Apart from Zhou’s jail time, he has been barred from practicing journalism for the rest of his life.

But whatever the abuses of journalists—real or fabricated—Chinese public opinion has not taken kindly to a blanket prohibition on “negative” coverage.

“Extortion is extortion, and critical reporting is critical reporting! How could extortion lead to a ban over the other?” said Chinese lawyer Chang Xiaokun, based in Shandong Province, on Weibo, a popular social media website in China.

“The constitution says citizens have the freedom of speech, which includes freedom to criticize. Aren’t journalists also citizens? If criticism is not allowed, the nation is finished!” wrote an outraged Song Zude, a well-known commentator of the entertainment industry, on his Weibo page.

Yang Bo, a regular Internet user, wrote: “Journalists often use Weibo to expose corruption without the permission of their companies. Now they don’t dare do that any more, and corrupt officials will sleep well.”

Chinese of a more pessimistic bent were not surprised by the announcement, because suppression of the media has never changed under Party rule. The notification simply announces the status quo, these commentators said.

Even before the new prohibition, many Chinese journalists have been punished for reporting negative news on a variety of social issues. Xiang Nanfu, for instance, who was based in Beijing and wrote for the overseas media Boxun, was arrested last month on suspicion of “picking quarrels and provoking trouble.”

Party media agencies said that Xiang published “fake” news that “defamed China” and “deceived Chinese people,” while Boxun was labeled a “reactionary website.”

But much of what Boxun reported about included the violation of human rights of petitioners and other disenfranchised groups in China.

Other reporters have been punished for simply doing their jobs. Before the 25th anniversary of the June 4 Tiananmen Square massacre, Xin Jian, with the Japanese newspaper Nihon Keizai Shimbun, and Vivian Wu, a former Beijing-based reporter for the South China Morning Post, were detained after interviewing Pu Zhiqiang, a well-known human rights lawyer who is now also in custody and faces a potentially lengthy imprisonment.

via China Reporters Face Further Muzzling

Torture Camp Rebranded in China

23 June, 2014 at 10:07 | Posted in China, Falun Dafa/Falun Gong, human rights, persecution, slave labor camps, Society | Leave a comment
Tags: , , , , , ,


The Masanjia Women’s Labor Camp was supposed to be closed down, but now it simply has two names

By Carol Wickenkamp
Epoch Times

For years the tales of torture that came out of Masanjia Women’s Labor Camp in China’s northeast were a potent demonstration of the abuses of the country’s forced labor system. In turn, Masanjia’s apparent closure last year was seen as a hopeful sign that the system was, in fact, being closed down, as authorities had promised.

But recent reports from China tell a different story: the Masanjia Forced Labor Camp is alive and well, except for the fact that it’s no longer called the Masanjia Forced Labor Camp. Instead, the same sprawling set of buildings and facilities appears to be now put to use as both a “drug rehabilitation center” and as part of the Liaoning Province’s prison system. These bureaucratic modifications disguise the fact that the same guards, in the same buildings, abuse and exploit the same or similar prisoners—just as before.

Masanjia made world headlines in 2013 when an Oregon woman, Julie Keith, discovered a letter from the labor camp in a plastic Halloween kit shipped from China. Shocked, she contacted the media, which set about exploring the background of the camp.

It was exposure of that kind that the Chinese Communist Party found deeply embarrassing, and was part of the reason for its high-profile move to—on paper at least—close the system of re-education through forced labor, which has been part of the Party’s coercive toolkit since the 1950s.

When a CNN film crew visited Masanjia last year, it had every impression of being empty. No guards were in the watchtowers, and no one came to trouble CNN correspondent David McKenzie as he strolled within feet of the chain-link fence. Minghui.org, a website that carries firsthand reports from the persecution of Falun Gong practitioners in China, also reported last year that the remaining practitioners detained in Masanjia were being released. Falun Gong is a spiritual practice that has been persecuted in China since 1999.

The Same Camp

Shang Liping, a female Falun Gong practitioner, was recently transferred from Shenyang Women’s Prison to the Masanjia Addiction Treatment Center, according to a March report in Minghui. The report continued that staff and police were the same people that had worked at Masanjia when it was a labor camp.

Yu Shuxian and Chi Xiuhua, two other female Falun Gong practitioners, were put into the same drug rehab center in Masanjia this January, according to Minghui. When family visited Chi, they found that “she had completely changed; her face was pallid and listless, she neither lifted her head nor opened her eyes, and she had no energy to speak,” according to Minghui. “Her family was distraught, extremely scared, and could not guess what torment she had been put through.”

Other sections of the large labor facility have been transferred to the provincial prison system, and operate as the Masanjia Prison District of Liaoning Province’s Shenyang Women’s Prison, according to Minghui.

The Shenyang provincial prison for women is extremely violent, with Minghui reporting 20 Falun Gong deaths since 1999. At present at least 84 Falun Gong practitioners are incarcerated in Liaoning Province’s women’s prison in Shenyang, many of them serving sentences of up to 13 years.

A group of Falun Gong practitioners who were held in the women’s prison in Shenyang were transferred to the Masanjia Prison District, most of them this year. Multiple telephone calls made by Epoch Times to phone numbers identified as belonging to Masanjia were not answered.

Niu Guifang, a female practitioner, in a trial thick with illegalities, was sentenced to the women’s prison in March 2013, and was transferred to Masanjia Prison District at the end of last year. Although her hands were injured by the prison police, and she couldn’t hold heavy things, she has still been forced to work every day in the workhouse at Masanjia, Minghui reported in April.

Administrative Switcheroo

When the Communist Party announced the death of the re-education through labor system in early 2013, seasoned observers of the regime’s security system began expecting what has now transpired.

“Cosmetic changes” won’t stop the abuses, said Sophie Richardson, the China director at Human Rights Watch. Instead, they “might only further entrench the system,” she said.

A detailed report by Amnesty International nearly one year later observed: “Abolishing the RTL [re-education through labor] system is a step in the right direction. However, it now appears that it may only be a cosmetic change just to avert the public outcry over the abusive RTL system where torture was rife,” said Corinna-Barbara Francis, China researcher, in a December 2013 paper.

“It’s clear that the underlying policies of punishing people for their political activities or religious beliefs haven’t changed. The abuses and torture are continuing, just in a different way,” she said.

That same month the Tibetan Centre for Human Rights and Democracy noted, in its own report in the matter, that re-education through labor has simply been replaced with other forms of detention, like forced drug rehab and “legal education classes.” The group said, “These systems are already used in Tibet and merely continue the abuses associated with RTL under a different name.”

The Same Work

While the new division at Masanjia appears to be between a prison and a drug rehabilitation center, the latter, as far as prisoners of conscience go seems to be used in the same way that the old labor camp was used: Falun Gong practitioners are sent there by police, without a trial, regardless of their drug-free lives.

The mixing of prisoner types has taken place for years in China. “People from the Liaoning Provincial Labor Education Bureau came to audit us in 2011, and ordered that every Falun Gong practitioner needed to take a test. Our medical examination document listed us as drug addicts, but in fact, out of the nearly 400 inmates, only four were drug users,” former Masanjia inmate Qiu Tieyan wrote in October 2013 about her incarceration.

“We had to work six hours every day making military coats, forest coats, and firefighter jackets for the Jihua 3504 Limited Corporation in Changchun City. Outside of the workshop, we had to load and unload things, clean, and do other chores. Guard Wang Guangyun brought in her dirty laundry from home, and we had to wash it. We had to keep this a secret and do it quickly,” she said.

The same Minghui report said there are about 300 prisoners in the Masanjia Prison District, but did not give a total for Falun Gong practitioners held there.

Drug offenders are treated in the same way in detention as when the facilities were called re-education camps. They are forced to do factory work, light manufacturing, and repetitive labor.

Once locked up, there is little rehabilitation either—only brutality and hard labor, said Human Rights Watch in a 2012 paper.

“If people weren’t working hard enough we would beat them with a one-meter board, or we would just kick them or beat them with our hands,” a former re-education through labor guard from Guangxi Province told Human Rights Watch. “Sometimes people got beaten to death. About 10 percent of people who come into re-education through labor centers die inside.”

Additional research and reporting by Lu Chen

via Torture Camp Rebranded in China

Spying Software Pre-installed on Chinese Star N9500 Smartphone

23 June, 2014 at 09:48 | Posted in China, espionage, IT and Media, Society | Leave a comment
Tags: , , , , ,



By Joshua Philipp
Epoch Times

Anyone looking for a cheap smartphone may get more than they bargained for. German security company G Data found that Chinese smartphones are being shipped with pre-installed spying software.

The Generic Star N9500 has a 5-inch screen, dual cameras, and a quad core processor. It also comes with the Uupay.D spyware program, pre-installed, which steals data from the phone and relays it back to a server in China.

“The possibilities with this spy program are almost limitless,” said Christian Geschkat, G Data’s product manager for mobile solutions, in a blog post.

With the spying software, the phone can retrieve your personal data, listen to your phone calls, get your online banking data, read your emails and text messages, and China’s hackers can remotely control your camera and microphone.

The smartphone is manufactured in China and sold on Amazon and eBay for around $159.99.

Aside from being a major invasion of privacy, the data gathered on the phone can be used by criminals for bank fraud, credit card fraud, and online scams.

The spying software is disguised as a Google Play service that runs in the background without the user’s knowledge. It can also quietly install new software without the user’s knowledge.

Geschkat noted they began researching the phone after one of their customers said it sprang an alarm on a computer security program.

They found the Uupay.D spying program in the phone’s firmware, the fundamental layer of code that interacts with the hardware. The Google Play icon it poses as cannot be disabled, nor can it be removed.

Geschkat said that the recipients of the stolen data, and how the data is used, are still unknowns.

via Spying Software Pre-installed on Chinese Star N9500 Smartphone – The Epoch Times

Petition | SAY “NO” TO CHINA’S CONFUCIUS INSTITUTE!

19 June, 2014 at 09:14 | Posted in China, Society | Leave a comment
Tags: , , ,

This is in fact something that Chinese communist party (CCP) wants to implement in all western countries! You don’t have to be living in Canada to support their protest….

….
Petition | SAY “NO” TO CHINA’S CONFUCIUS INSTITUTE IN TDSB! | Change.org


FACTS THAT YOU NEED TO KNOW: In September the Toronto District School Board TDSB will bring Confucius Institutes CI into our schools to teach our Children about Chinese culture and language.

HOWEVER:

- CI IS 100% controlled by the Chinese communist party (CCP)

- CI teacher in Canada rallies students to attack Tibet.

- CI Students sing songs boasting communist world domination.

- CI Teachers must meet Political Ideology requirements.

- CI Discriminates against Minority Groups in Canada.

- “CI’s are an important part of China’s overseas propaganda set-up.” – Chinese gov’t

THEREFORE: WE PARENTS AND TAXPAYERS DEMAND THAT TDSB AND TRUSTEES VOTE TO SUSPEND CONTRACTS WITH CI TO INVESTIGATE THESE ISSUES.

WE DON’T WANT OUR CHILDREN BRAINWASHED WITH COMMUNIST PROPAGANDA!

Comment:

maria wang
As an immigrant from mainland China, I brought my daughter here to escape repression and embrace democratic education and I believe our Chinese education professionals here in Ontario are good enough to give our kids education in Chinese language. We don’t need a Chinese government controlled institute in our school board.


Link to: Petition | SAY “NO” TO CHINA’S CONFUCIUS INSTITUTE IN TDSB! | Change.org.

Why the Words “Canadian French” Don’t Appear on China’s Weibo

27 September, 2013 at 07:03 | Posted in China, Culture, Falun Dafa/Falun Gong, human rights, IT and Media, persecution, Society | Leave a comment
Tags: , , , , , , , ,

A researcher analyzes why certain words are blocked on China’s Internet

By Zhou Xing

Jason Q. Ng, a Google Policy Fellow at the University of Toronto’s Citizen Lab, introduced his new book “Blocked on Weibo” on Aug. 29. The book reveals a large number of keywords censored by Chinese authorities on the Chinese microblog service Weibo.

Since 2011, Ng has spent nearly two years studying blocked keywords. He told the Epoch Times that among the 1,500 blacklisted words, 500 are unique, 150 of which are listed in his book. He believes he can help readers understand how Chinese netizens use the Internet by using various approaches to collect data from Weibo.

Ng said it’s sometimes difficult to predict which words will be blocked or why they are blocked, but those critical of the authorities are usually chosen.

For example, “tank” is associated with the Tiananmen Massacre of 1989, and so it is not surprising it should be blocked. But once the phrase “rich woman” was blocked. “Rich woman” was associated with Guo Meimei, a young woman who flaunted wealth and claimed she was an officer with the Chinese Red Cross. This combination of words rapidly circulated on the Internet, then it was blocked.

‘Canadian French’ Becomes a Forbidden Phrase

Ng’s research shows that Chinese authorities included proper names, place names, and some unlikely phrases in its censorship. The name Jiang Yanyong was blocked because he disclosed the fact that the Communist Party was concealing the SARS epidemic in 2003. Kashi, a place in Xinjiang where riots and conflicts often occur, is also blocked.

An unlikely phrase, “Canadian French,” is taboo on China’s Weibo because the Chinese pronunciation of “Canadian French” is “Jia Na Da Fa Yu” which contains two characters “Da Fa,” a term used in “Falun Dafa,” a traditional Chinese spiritual discipline.

Since 1999, the Chinese authorities have brutally persecuted practitioners of Falun Dafa (also known as Falun Gong). The Communist Party has used the entire mainland Chinese media network to paint an image of Falun Dafa as mad and evil, while censoring Falun Dafa books and any materials that give an accurate description of Falun Dafa. Because the phrase “Canadian French” contains the two characters “Da Fa,” it has been deemed worthy of censorship.

Coincidentally, Ng’s study also found that “Renmin University of China Law School,” a Communist Party institution, also contains the characters “Da Fa,” so it was censored for the same reason that Canadian French was censored.

Ng notes that Western countries meet their citizens’ needs with fewer restrictions on the free flow of information, but China maintains strict control.

“I believe that Chinese citizens want more freedom of speech, but they still have no chance to participate in the discussion on network control.” Ng said.

Ng was very interested in how much the Communist Party invested in network control. He said that there must be at least 100,000 people censoring words on Weibo, because some blocking occurs within seconds after the nearly 600 million Weibo users have circulated the word(s).

Even the title of Ng’s book was deleted within a few minutes of being posted by a Weibo user. Ng said that even if the posted text were converted into a picture, it would still be censored.

Written in English by Arleen Richards.

Read the original Chinese article.

via Why the Words “Canadian French” Don’t Appear on China’s Weibo » The Epoch Times

China’s Biggest Juice Companies Are Found Using Rotten Fruit

26 September, 2013 at 09:45 | Posted in Body & Mind, China, Environmental issues, Food, Society | 1 Comment
Tags: , , , , ,

By Lu Chen
Epoch Times

The three largest fruit juice makers in China have been found to purchase vast quantities of rotting and putrid fruits for use in their beverages, according to investigations published in the Chinese press recently.

A fruit seller speaking from his tricycle in Xuzhou of Jiangsu Province was frank with a reporter who stopped by to ask him what he had planned to do with the rotten fruits he had.

“Those fruit can’t be sold to people for eating,” the fruit seller, giving his surname as Wang. “They are for the juice companies.” He pointed to Andre Juice, a large company, across the street. “I can probably get enough fruit by tomorrow and take them to the company,” he remarked to the reporter from the 21st Century Business Herald, a large newspaper in China.

“The closer to the fruit seller’s tricycle, the worse the fruit smelled,” the reporter wrote, describing the scene. “Liquid drips down from the tricycle. Flies are everywhere.”

Along with Andre Juice in Jiangsu, other companies to be found using corrupted fruit sources included China Huiyuan Juice and China Haisheng Juice, in Anhui Province and elsewhere. The companies are typically located near China’s large fruit production areas.

Local farmers have developed a hierarchy for the fruit they sell: the good fruit goes to the public, lower quality fruit goes to canned fruit manufacturers, and the worst of it, including rotting fruit, goes to juice companies.

Mr. Chen, the owner of a fruit market in Dangshan County, in the central Anhui Province, told the reporter that he delivers an average of 20 to 30 tons of “blind fruit” to juice company plants nearby every day. Sometimes he moves more than 60 tons. “Blind fruit” refers to rotten or damaged fruit.

Chen says he spends 400 yuan ($65.35) to purchase a ton of “blind fruit” from fruit farmers, and offloads it to juice companies for 450 yuan ($73.52).

The juice companies Huiyuan and Andre told the Chinese media that their fruit had no problems, but after the reports emerged the Anhui Provincial Food and Drug Administration suspended production, pending rectification of the problems, according to the state mouthpiece Xinhua.

The companies’ stocks, listed in Hong Kong, tumbled up to 5 percent on Sept. 23, the day after the reports emerged.

Huiyuan Juice had a domestic market share of nearly 50 percent in 2012. According to Haisheng Juice’s website, 95 percent of its products are for export, including to North America. Its concentrated apple juice exports are 20 percent of the global amount traded.

via China’s Biggest Juice Companies Are Found Using Rotten Fruit » The Epoch Times

Pack Toilet Paper, and Other Travel Musts For China

25 September, 2013 at 17:33 | Posted in China, Society, Travels | Leave a comment
Tags: , ,



By Ambie

Here are a few “must know” tips for first-time China travelers that can save you from getting into awkward and costly situations.

1. Bring Toilet Paper
Always travel with toilet paper, because generally toilet paper is not supplied in China’s public restrooms. You may be able to get free toilet tissue outside the restrooms at the Shanghai Hongqiao International Airport, or at Xianyang International Airport in the city of Xi’an, capital of Shaanxi Province. Toilet paper can also be found in restrooms of upscale restaurants, clubs, or pubs, but I have not seen it in other places.

2. Beware of Pickpockets
Keep a close watch over your personal belongings, such as bags, luggage and items in your pockets. Keep your hands on them to avoid becoming a victim of pickpockets and thieves. If you leave your personal belongings unattended, the chance of losing them is high, and getting them back is all but zero.

3. Taxi Perils: Take Your Luggage First
Taxi cab rides are quite cheap and a popular way to get around in China. When you put your large luggage in the trunk or back seat of a taxi, at your destination remember to first take hold of your luggage and then pay the taxi driver for the fare. If you pay first and then get out of the vehicle, the taxi driver may drive away with your luggage. This is how I lost my luggage in the city of Nanchang, Jiangxi Province.

4. Taxi Perils: Get a Receipt
Don’t forget to ask the taxi driver for a fare receipt, as it can help you get your luggage back or claim your money back when the cab driver takes a long detour to make more money. I didn’t realize how useful a cab fare receipt could be until I lost my luggage in Nanchang.

5. Taxi Perils: Avoid Unlicensed Cabs
Beware of illegal or unlicensed cabs, which are frequently seen in China. Such taxi cabs are not hired by taxi companies, rather, they are private drivers. I once took a fake cab and paid two times higher than regular fare. I highly recommend taking taxis that are equipped with fare meters and using taxis operated by larger companies.

6. Fake Money
Watch out for counterfeit money, especially 20, 50, and 100 yuan bills.

You may wonder how you can tell counterfeit bills. Here is a good article on how to identify a fake bill:

7. Youth Hostel
Here is a good point. My personal experience with China’s International Youth Hostel has been positive. Their staff is cordial and enthusiastic, and they maintain a comparatively safe and sanitary environment. This hotel is a good choice for a moderate price.

8. Food Safety
You have to be really careful when eating mutton—or, in fact, any kind of meat— because some places, especially in the south of China, may sell fake mutton. They may put “mutton powder” on non-mutton meat. Who knows what kind of meat it may be. If it’s pork or chicken, then it’s not so bad, but if it’s rat meat it would really make you sick!

9. Protect Your Passport
Always carry your passport on you, and safeguard it to prevent having it stolen.

10. Use Suntan Lotion
Remember to put on suntan lotion before going sightseeing. I don’t burn easily, but I got a bad sunburn after spending about three hours in the sun during my visit to China, probably due to air pollution.

11. Bargaining
Smart shopping in China means bargaining, unless you are buying luxury brands. Start by offering one third of the asking price.

12. Brand-Name Knock-Offs
Never buy brand-name products in China, unless they are exclusively sold in China, because there are too many fake products there. Items that bear real trademarks, would be priced much higher than in other countries because of high tariffs imposed on imported products in China.

13. Emergencies
If something really bad happens to you, and you need help from the police, you should let the police know your “status” as clearly as possible.

When my friend and I lost our luggage in Nanchang, we first asked for help from a local radio station, police station, and train station. They paid no attention to us. After we explained that we were exchange students from the United States, that our passports were inside the stolen luggage, and that we wouldn’t be able to return home until our passports and luggage were found, the police and other agencies suddenly became very active in helping us—though in the end we recovered nothing.

Translated by Euly Luo. Written in English by Gisela Sommer.

Read the original Chinese article.

via Pack Toilet Paper, and Other Travel Musts For China

You may also like:

China Reflects, Unofficially, on Its Dark Past

22 September, 2013 at 17:04 | Posted in China, human rights, persecution, Society | Leave a comment
Tags: , , , ,

Chinese people say sorry for what they did during the Cultural Revolution

By Carol Wickenkamp, Epoch Times

If one day during school you beat your teacher about the head, denounced him as a “capitalist roader,” and led your classmates in a public criticism session, you would probably want to apologize for it later—or even 40 years afterward.

Such violence was common during the Cultural Revolution in China, which officially ran from 1966 to 1976, but there has never been a process of reconciliation. The Communist Party has never given a proper account of the period, merely declaring that Mao Zedong, the leader, was “30 percent wrong.” Everyone else was to simply move on.

Now, Chinese people are leading the healing themselves. They are writing letters to the editor, and using Internet tools like blogs and microblogs to apologize to teachers and elders that they abused horribly during that violent decade.

Chen Xiaolu, the son of a famous Chinese communist general, even paid a visit to the home of his Beijing school principal, Wen Hanjiang, to personally apologize for what he had done.

“As a student Red Guard leader and school committee director, it was because of me that school leaders, teachers, and students were criticized and sent to labor camps,” Chen wrote in the public letter, published on his blog in August. The term “criticism” refers to the energetic verbal attacks and public humiliation that was dealt out to class enemies.

“I was eager to rebel against those authorities because I didn’t have the courage to stop the inhumane persecution,” he continued. “I was afraid to be considered against the Cultural Revolution. That was a horrible time.”

“Such actions against our constitution, which infringe on human rights this way, should never be repeated in any form in China!” he added.

The public repentance has met with a welcome ear on the Internet, as many young people who are increasingly frustrated with the Communist Party’s control over media and information encourage transparency from those who were led into violence.

The tragedy the Cultural Revolution brought to the Chinese people is hard to describe. – Gao Huimin, administrator, Fudan University

“The Cultural Revolution is the darkest time in China’s history,” wrote Gao Huimin, an administrator at Fudan University, on Weibo. “The tragedy it brought to the Chinese people is hard to describe.”

Because Chinese citizens are not well informed about the Cultural Revolution, they are often shocked by the disclosures in these repentance statements, alarmed by truth about the violent actions of ordinary citizens, particularly young people, against family, teachers, neighbors, and friends.

“I will never forgive myself,” Zhang Hongbing told Beijing News in an interview in March of this year. Zhang told how, as a student Red Guard, he denounced his own mother as a “counterrevolutionary” for criticizing Mao’s policies. He witnessed her arrest with no regret, and watched her kneeling on the stage before her execution six months later by a firing squad.

In an effort to atone, and as a reminder of that time, Zhang said he has appealed to the local authorities since 2011 to have his mother’s grave marked and preserved as a historical landmark and a reminder of that time in China’s history.

During the Cultural Revolution, Mao Zedong radicalized a generation of young students—the Red Guards—to violently “rebel” and turn China upside down so he could enhance his grip on power in the Party amid the chaos. Political rivals had gained ground since the early 1960s, and the Cultural Revolution was Mao’s revenge.

The repentance letters reveal the truth about the fanatical students who brought about the deaths of millions of innocent people, either directly through brutal beatings or indirectly through denouncing them to authorities, who often sent them to the firing squads. Mao had given free rein to the young Red Guards, told police not to intervene, and endorsed their increasingly violent actions.

Former Red Guard Liu Boqin published an apology letter in Yanhuang Chunqiu, a reformist magazine, in March, saying that he had “grown old with painful memories of that year” when he denounced and harassed teachers and neighbors. He reflected that, although the environment of the Cultural Revolution coerced people into bad actions, still the individual must assume responsibility for his evil, not use excuses to wipe it away.

Retired Hebei official Song Jizhou published his apology letter to his junior high school language teacher Guo Kai in Southern Weekly in July. Because he was Guo’s star pupil, he was sent to collect evidence against the teacher, whose father was a landowner, one of the enemy political classes. Because of his reports, the teacher was denounced, criticized, and abused.

“I encourage all people who committed crimes during the Cultural Revolution to engage in deep reflection! China can’t have such chaos again. The Chinese people should never be taken advantage of that way ever again,” exhorted a Beijing netizen after reading repentance letters.

The Party still seeks to protect Mao’s image—the new Party leader Xi Jinping regularly invokes Maoist slogans, and has said firmly that the period of economic reform cannot be used to negate the Maoist era of “socialist construction”—but netizens do not hesitate to assign blame after learning the truth.

“Millions of Chinese people died from strife and poor farmers died from starvation,” wrote a netizen from Guangdong. “Only foolish people considered that devil Mao a lifesaver. If Mao Zedong wasn’t cruel and anti-life, how could so many people have died from starvation? Mao was truly a vampire, feeding off the people’s lives. He was a demon! Will people ever wake up?”

via China Reflects, Unofficially, on Its Dark Past

More in Chinese Regime

Zhang Dejiang is pictured on March 14, 2013 in Beijing. At a Sept. 3 meeting Zhang gave unusual and public support for Hong Kong's chief executive, Leung Chun-ying. (Goh Chai Hin/AFP/Getty Images)
Beijing Infighting Behind Meeting With Hong Kong Security Chiefs

Toronto resident Jin Rong stands outside the Ontario Superior Court Wednesday after testifying about former Chinese official Bo Xilai's culpability in her illegal detention and torture in China in 2000. (Matthew Little/Epoch Times)
Canadian Reveals Reach of Chinese Communist Party

Two people are silhouetted as they look towards residential properties on the Kowloon peninsula from Hong Kong island on October 27, 2010. A new report lists 315 Chinese who are worth over $1 billion, a surprising number considering 10 years ago there was none listed in China.  (ANTONY Antony Dickson/AFP/Getty Images)
China Billionaires Exceed 300, Setting New Record

16-year-old detained for being retweeted 500 times

22 September, 2013 at 07:21 | Posted in China, human rights, IT and Media, persecution, Society | Leave a comment
Tags: , , , , , ,

By Maia Lenei Buhre

In the first case of its kind, a teenager has been arrested after a post of his regarding a suspicious death on microblogging service, Sina Weibo went viral, Beijing Times reports.

Here’s the back story behind the tweet: A man was found dead outside a karaoke bar in Zhangjiachuan County, Gansu Province on September 12. While the official ruling is that his death was caused by an accidental high fall, the family of the deceased believes he was beaten up before being thrown out of a window.

16 year old Yang, a student at Zhangjiachuan middle school, posted several times about the murky circumstances of the death to his Weibo account two days after the death.

Read more: 16-year-old detained for being retweeted 500 times: Shanghaiist

Arrest of Chinese Billionaire Meant to Send Signal to Others

21 September, 2013 at 10:26 | Posted in China, human rights, persecution, Society | Leave a comment
Tags: , , , ,

By Leo Timm
Epoch Times

Over 20 police on Sept. 13 stormed into the home of Wang Gongquan, a Chinese billionaire, and took him away: for supporting political and social reform in China, he was to be charged with the catchall crime of “assembling a crowd to disrupt order in a public place.”

Wang is the latest victim of a renewed Chinese Communist Party campaign to smother China’s nascent civil society movement. The push has mostly recently ensnared the venture capitalist Charles Xue, who was made to confess to visiting prostitutes on national television. Police confiscated from Wang’s house a computer, two framed pictures, and “citizen pins,” according to a friend.

“The way the Party does things is in movements. They’re doing a political movement right now, attacking entrepreneurs, activists, and people with influence on the Internet,” said Wang Juntao, a democracy supporter and scholar who studies the Communist Party.

Over 600 intellectuals from around the country have demanded that Wang be released.

Wang is a devout Buddhist, a venture capitalist with his own investment company, and a staunch supporter of the New Citizens’ Movement. The movement aims to help Chinese “press for their civil rights guaranteed by the Constitution through peaceful and legal approaches, to promote China’s peaceful transformation toward a more humane, freer, more just, and more loving society,” according to China Change, a website that supports liberal intellectuals in China.

The confiscated “citizen pins” may be used as evidence by the police against Wang. Caixin, a business magazine, reported in 2011 that Wang had commissioned 100 one yuan coin-sized “citizen stamps,” which featured the engraved images of the Chinese flag, an open book with the title “Constitution,” and the phrase “Chinese Citizen.”

Wang is a partner and founder of CDHfund, one of China’s biggest investment companies. He has more than ten years of venture investment experience and has made many successful investments in a variety of sectors, including Internet, media, education, energy, e-commerce, and franchise businesses. It is rare for a entrepreneur of his prominence to profess such liberal political views.

The arrest is indicative of the measures taken by the communist authorities to suppress any dissent or demand for reform. Being rich is no safeguard, according to Wang Juntao, the scholar, and no relation of Wang Gongquan: he said that the authorities are precisely concerned about entrepreneurs who have their own means of making money, independent of Party influence, and who support reform in China. They want to suppress this trend, he said.

“In China, there are two main ways to make fast money in China,” Wang Juntao said in a telephone interview. “There is real estate, where you cannot get rich without official support. Without the authorities seizing land and standing behind you, you have no way to make this money. The other way is information technology,” a means that does not rely so heavily on official power, he said.

Wang says that the Party’s message for entrepreneurs of Wang Gongquan’s ilk is simple: “You can make your money, but you don’t speak in the public realm about politics.”

With its punishment of Wang, the Party may also be attempting to prevent a repeat of the democracy protests in 1989. Then, the wealthy businessman Wan Runnan, former CEO of the Stone Group Co., the largest computer company in China in the late 1980s, financially supported the protest movement. After the massacre of students on June 4 he was expelled from the Communist Party and forced into exile.

In a speech he gave at Columbia University, Wang Gongquan described himself as “one of the very few Chinese who earns money independently.” He mentioned his dislike of getting involved with politics. Because of that, he “makes a much smaller profit” than he could with Party backing, Southern People Weekly, a liberal-leaning magazine, reported.

“I’m not a revolutionary”, Wang told the magazine on Aug. 2. “ I don’t wish for a revolution in China. Our country and nation has been damaged so harshly because of repeated violence. I only did what a citizen should do, providing constructive criticism for the sake of positive national reform. I didn’t protest, make trouble, or organize political power on the streets. I always do things without violating the law.”

A friend of Wang’s, rights activist Xu Zhiyong, was formally arrested this July on the same charge of “assembling a crowd to disrupt order in a public place.” In neither case have the authorities specified what sort of crowd Wang and Xu are supposed to have assembled.

After Xu was detained, Wang and four others wrote an open letter to the authorities demanding the release of Xu and other civil rights activists. That appeal collected thousands of signatures.

With reporting by Matthew Robertson. Research by Lu Chen.

via Arrest of Chinese Billionaire Meant to Send Signal to Others » The Epoch Times

More in China Human Rights

In the torture called “tiger bench” depicted in this drawing, the elevation of the legs over time causes excruciating pain. Torture is routinely used on Falun Gong practitioners detained in China. (Minghui.org)
Labor Camps Closing, but Horror Continues

Photos posted online and verified by police show an officer aiming his gun at the armed vendor (left), and the vendor on the ground after being shot (right). (Screenshot/Weixin/Epoch Times)
Watermelon Seller Shot by Police in Northwest China

This screen grab from a video posted by Apple Daily shows an alleged drunk driver from the mainland who had loudly declared he was a Communist Party member being questioned by Hong Kong police. The video would be watched 300,000 times the first day it was posted. (Epoch Times)
Communist Driver’s Arrest in Hong Kong Becomes Internet Sensation

Turning the Tables on the Regime’s ‘Rumor’ Crackdown

21 September, 2013 at 07:08 | Posted in China, human rights, IT and Media, persecution, Society | Leave a comment
Tags: , , , , ,

By Jane Lin
Epoch Times

Peking University professor Xia Yeliang posted a Weibo message on Sept. 9 accusing the editor-in-chief of the Global Times of spreading malicious rumors. Lawyers in China offered to help him pro bono, in case he wanted to file a suit.

Chinese authorities have over the last few months been in a full flight attack on what they call “rumors,” and those who propagate them, on the Internet. Rumors are a threat to social stability, Party propaganda officials say, through the multiple newspapers, websites, and television stations they control.

But what if the Chinese regime’s own mouthpieces were guilty of spreading rumors, as they accuse so many others of doing?

Xia Yeliang, an economics professor at Beijing’s prestigious Peking University, said he was prepared to put the idea to the test, in a recent post on his microblog account.

The editor-in-chief of the Global Times, a nationalistic state-run newspaper, had claimed in an editorial that Xia failed to pass a teaching evaluation last year (adding, too, that Xia’s “liberal political beliefs” were “very extremist.”)

Xia, in fact, had passed the evaluation. He said that Hu’s suggestion that he had not would qualify as “malicious rumor and slander,” and stated that a lawsuit wouldn’t be out of the question.

In particular, the Global Times editorial was forwarded more than 500 times, and viewed by more than 5,000 Internet users. This piece of arcana is important, because the Supreme People’s Court and the Supreme People’s Procuratorate issued a judicial interpretation recently, stipulating that people will face defamation charges if rumors they post online shared or viewed that many times.

Netizens were quick to leap to Xia’s defense, arguing that under the Party’s own new guidelines, its mouthpiece newspaper Global Times should be punished for spreading rumors.

Xia followed up with another message recruiting lawyers, who would explore ways to file a suit against Hu Xijin, pro bono.

Xia Yeliang was named one of the 100 most influential Chinese public intellectuals from 2009 to 2013, and has also recently been the center of a controversy between Peking University, the Chinese leadership, and Wellesley College, a private university in Massachusetts.

Xia’s university in China has threatened to hold a faculty vote on whether he should be ousted for his errant views on the value of democracy and the rule of law. The gesture has the clear mark of the central leadership, who are currently engaged in a campaign to snuff out the development of democratic ideas in China. In response, nearly a third of the faculty of Wellesley College said they would demand the cessation of all partnerships between Wellesley and Peking University if Xia were expelled.

Xia is not the only one being put under tremendous pressure. Since the recent crackdown on Internet rumors started, several hundred Chinese netizens have been arrested in just one week during August, according to Southern Weekend.

But netizens, like Xia, are pushing back.

One blogger’s post on club.kdnet.net, a popular online forum, went viral. The post, titled “I collected a list of Internet rumors, please punish the rumor mongers according to the law,” consisted of screenshots of state-media’s reports which were later shown to be false. One of the examples illustrated that in 2006 the Health Ministry denied that China took organs from death row inmates, but admitted in 2012 that organs from death row inmates were the major source of organs for China’s transplant industry.

Professor Xia said he was not optimistic that Hu would be brought to justice. “Although it’s unlikely to happen in China, but if the judicial interpretation was published, it should apply to everyone,” he said in an interview with New Tang Dynasty TV. 

Xia returned to China on Aug. 30 after concluding his one year-term as a visiting scholar at Stanford University. He told Deutche Welle that the situation on campus in China is worsening, compared to last year. “The atmosphere is tense and it’s turning leftward. I can feel a Cultural Revolution-like atmosphere.”

He also said he is disappointed in the Chinese regime’s new leadership. “It has gotten more politically backwards. Cultural Revolution-like language and ideology is back again now,” he said in an interview with Radio France Internationale. 

“In many places there are political study sessions to study Marxism,” he said. “The crackdown on so-called Internet rumors is meant to give people less room to speak and to not let people speak freely.”

But he said he is not afraid. “China is now at a critical point in history. More than ever, members of Peking University should speak up and say what people expect from intellectuals,” he told Deutche Welle.

Historically, Peking University was well known for its freedom of thought. It was the center of China’s new culture movement and many other modern political movements.

If Peking University is afraid to speak up… It will have lost its soul, and the spirit of Peking University would be dead. – Professor Xia Yeliang

“If Peking University is afraid to speak up, what kind of university will that be?” he remarked. “It will have lost its soul, and the spirit of Peking University would be dead.”

via Turning the Tables on the Regime’s ‘Rumor’ Crackdown » The Epoch Times

China’s New Organ Rules Leave Basic Questions Unanswered

20 September, 2013 at 07:50 | Posted in Body & Mind, China, Falun Dafa/Falun Gong, human rights, persecution, slave labor camps, Society | Leave a comment
Tags: , , , , , , , ,

Doctors’ group sees effort as potential Trojan Horse that undermines ethical standards

By Matthew Robertson
Epoch Times

NEWS ANALYSIS

It is the latest attempt by the Chinese authorities to give a veneer of credibility to their organ transplant industry: new regulations. But the long anticipated rules about how organs should be procured and allocated, made public on Sept. 1, still don’t answer a few basic questions.

They do not explain, for example, whether the organs of executed prisoners will be included in the registry of organs that the authorities say they are establishing.

It was not until 2008 that Huang Jiefu, the then-Chinese vice-minister of health, acknowledged publicly and in writing that the Chinese transplant system relied heavily (to the tune of 90 percent) on organs from executed prisoners.

That was two years after reports emerged that prisoners of conscience, overwhelmingly practitioners of Falun Gong, a persecuted spiritual group, were the targets of widespread organ harvesting.

It was also nearly a decade after credible testimony was given that the Chinese system widely used death row prisoners. For many years, the Chinese authorities simply said that all organs from China came from voluntary donations, and attacked those who suggested otherwise.

Now, the authorities have admitted that they did in fact take organs from prisoners, and without consent—though they have never admitted to the harvesting of Falun Gong.

Chinese medical officials this year said that they intend to “phase out the dependency on organs from executed prisoners,” rather than promise to immediately cease the practice, as would be in line with international medical ethics.

Will executed prisoners be part of the organ registration system? It is unclear. Article II of the regulations says that it applies to all “citizens.” Do prisoners count?

The South China Morning Post quotes an unnamed surgeon saying that organs harvested from prisoners would enter the electronic allocation system. But China Daily, a state mouthpiece, says that only organs from the “general public” will be registered.

If the new system, called China Organ Transplant Response System (COTRS), did include executed prisoners, it would make it a very simple matter to launder the organs of Falun Gong detainees by representing them as death row prisoners.

Organ donation registration fraud in hospitals has been reported in the Chinese media, and official institutions in China are widely seen to lack probity and credibility. The security apparatus, and the military-medical complex, in particular, which have been heavily involved in organ harvesting, are notoriously secretive.

The regulations, moreover, do not provide any real transparency to the allocation process. The idea that the source of organs can be verified is bedrock for the trust that, for example, the United States organ donation system is based on.

Verification of the source is also a condition that the World Health Organization and The Transplantation Society, both international health groups that are attempting to work with the Chinese regime on its organ transplantation system, require from countries. They have shown little appetite for challenging Chinese authorities on their practices, however.

If organs were still “harvested and allocated in secrecy,” as Arne Schwarz, an independent researcher, put it, it would mean that none of the promises made by the authorities could be tested or trusted.

Doctors Against Forced Organ Harvesting (DAFOH), a medical advocacy group that typically attempts to strike a reserved tone, published a press release showing exasperation at what has become an exercise in avoidance by the Chinese regime.

China’s announcement of phasing out the harvesting of organs from prisoners is deceptive and insufficient, they titled the statement.

DAFOH’s primary problem with the regulations was similar to the issues articulated by Schwarz: no external safeguards or monitoring, and a miasma of ambiguity about whether unethically procured organs would be allowed into the new computerized system.

Failing to obtain these two items, DAFOH said, “We might need to ask ourselves, if China were successful in using a computerized organ-allocation system, whether the announcement of a phaseout is like a Trojan Horse that undermines and dilutes our ethical standards.”

via China’s New Organ Rules Leave Basic Questions Unanswered » The Epoch Times

How to Read the Chinese Communist Party’s Media

19 September, 2013 at 17:16 | Posted in China, human rights, IT and Media, persecution, Society | Leave a comment
Tags: , , , , , ,

By Yao Jiuren
Epoch Times

The U.S.-based China expert He Qinglian is always interesting, but especially on the subject of China’s media. He Qinglian worked eight years as a journalist in China and has written a book about the control of media in China published in 2008 in English as “The Fog of Censorship”, as well as numerous articles on the subject of the media in China. Here are a few nuggets drawn from Ms. He’s writings.

Two key points made by Ms. He will help someone understand how to read the Chinese Communist Party’s (CCP) media.

First, for anything that may be considered “bad news” such as disasters, stories involving public security or public safety, or corruption, the reality is usually much worse than what is reported. The CCP’s rule is to only tell the news in a way that always makes them look good.

For example, whenever there is a disaster or major incident, the CCP strictly controls the actual situation by reducing the death toll numbers, and minimizing the damage report, in order to demonstrate that the CCP is diligently taking care of people.

Second, the news is always reported from the CCP’s viewpoint. For example, when the news is about a high number of laborers being laid off, the issue is reported as if the CCP is concerned about serious unemployment.

Or when one local leader speaks out about the farmers’ issue, the story does not focus on the local leader. Rather, the story will claim the farmers’ issue became so big that the local leader was forced to pay attention to it.

When a senior official’s corruption has been revealed, the story is about the CCP’s success in cracking down on corruption.

Even when a senior official’s corruption has been revealed, the story is about the CCP’s success in cracking down on corruption, instead of the root cause of the problem.

Party’s Control

According to He Qinglian, the CCP’s control over media is “systematized” through laws, regulations, and statutory documents.

In controlling the media, the power of the CCP Propaganda Department surpasses that of the State Press and Publication Administration, He says.

The CCP deals with political issues as if they were non-political matters. No documents are issued; instead, communications are made through telephone calls or interior meetings. The contents of the meetings are never written, recorded, or exposed.

When it comes to media reports, He says, state-run media will not keep silent about certain issues as they did before. Rather, they will confuse the public by publishing “some lies mingled with partial facts.” This kind of propaganda mingled with partial facts is indeed more interesting than sheer lies.

The “China” constructed by the CCP-affiliated media is a far cry from the China perceived by rural or smaller-sized city dwellers, Ms. He says. The “China” exposed to the international community is purposefully shaped in the media by the communist regime.

Intelligence agencies of the CCP Public Security Bureau monitor the Internet and follow orders from some state security departments to arrest those who are charged with threatening state security for spreading damaging rumors.

With the popularity of the Internet, the CCP has developed the biggest firewalls in the world, such as the unusually costly “Golden Shield Project,” which aims to monitor public behavior.

Because the CCP uses propaganda to gain control over people’s thoughts, Chinese people have completely different concepts of universal values, like human rights, freedom, and democracy, Ms. He says.

For example, many overseas Chinese students, particularly those born after 1989, adopt skeptical attitudes toward the Western description of historical events in China, like the Korean War, the relationship between China and America, and the history of the CCP.

Translation by Rebecca Chen and Amy Lien.

via How to Read the Chinese Communist Party’s Media » The Epoch Times

More in Thinking About China

Three women are waiting to provide human milk for adult customers. (Weibo.com)
Crazy Lifestyle of China’s Millionaires

In a file picture taken on March 5, 2012, Zhou Yongkang, at the time a member of the Chinese Communist Party's Politburo Standing Committee, attends the opening session of the National People's Congress at the Great Hall of the People in Beijing. Zhou's former associates have been methodically targeted for investigation, suggesting that the groundwork is being prepared for investigating Zhou himself. (Liu Jin/AFP/GettyImages)
Former Domestic Security Boss ‘Helping’ Chinese Regime’s Probe

(Diana Hubert-Benedetti/Epoch Times)
Asia’s Water Tower at Risk

Chinese Communist Party Dials Wrong Number in Hong Kong

18 September, 2013 at 17:01 | Posted in China, Falun Dafa/Falun Gong, human rights, IT and Media, persecution, Society | Leave a comment
Tags: , , , , , ,

Phone campaign aimed at discrediting Epoch Times fails, public rallies around paper

By Li Zhen, Epoch Times, Cheryl Ng, Epoch Times and Karen Tsang
Epoch Times

HONG KONG—A campaign of anonymous phone calls made on Sept. 11 and 12 sought to discredit Epoch Times and drive off its advertisers. This phone campaign follows upon earlier, similar efforts using letters and text messages.

According to the Epoch Times sales manager, Ms. Lu Jie, on Sept. 11 and 12, clients of the Chinese-language Epoch Times received anonymous, harassing calls several times a day. Some of the calls took place at midnight or in the early morning.

The Epoch Times offices also received the same calls on the evening of Sept. 11, and calls were also made to the personal phones of Epoch Times staff. Some missed calls showed the number the call was from. When called back, the other end of the line played the tape that had been heard when similar calls had been picked up.

The tape starts by saying the call is from Epoch Times, and thanks clients for advertising with the paper. The tone then changes and, Lu said, what follows is identical to a tape that has been played for months in Hong Kong over loudspeakers by the Hong Kong Youth Care Association.

According to Hong Kong’s Next magazine, the Hong Kong Youth Care Association is a Chinese Communist Party front group that shares office space and staff with the 610 Office in Shenzhen, just across the border in mainland China. The 610 Office is an extra-legal Party organization created for the purpose of eradicating the Falun Gong spiritual practice.

Since June 2012, the Youth Care Association has besieged Falun Gong practitioners on the streets of Hong Kong, attempting to cover the Falun Gong booths with giant banners that slander the practice, while shouting at, cursing, and, at times, physically abusing the practitioners.

The tape played in this recent round of phone calls and by the Youth Care Association over their loudspeakers repeats the propaganda used by the CCP in its attempts to demonize Falun Gong.

Before this phone campaign, some clients have also received threatening letters and text messages with similar content aimed at stopping clients from buying ads from Epoch Times. The letters were signed “Hong Kong Anti-cult Alliance,” but no such organization is registered in Hong Kong.

Lu said the Youth Care Association has also hired people to steal Epoch Times newspapers from racks. She believes the phone calls, text messages, and letters are simply another tactic by the same group.

“This new move only highlights the CCP’s fear of truthful reporting and exposes its malice,” said Lu.

She said that the effect of the harassing phone calls was the opposite of what the CCP intended. “Readers, clients, and the general public have gotten in touch with Epoch Times and offered support,” Lu said. “They praise our paper for having a conscience and truthfully reporting the facts.”

“On Sept. 12 we reported these incidents to the police, and we are demanding a full investigation,” Lu said.

Interference With the Free Market

One of Epoch Times’ clients, the executive director of Goldentime Property Agency, Wong Sau-yim, is very angry with the CCP’s tactics. He said he first received text messages, then letters, then long-distance harassing calls. And he has reported these to the police.

“First of all, I am a businessman and a Buddhist.” Wong said angrily. “Epoch Times is a legal, local newspaper, and, after advertising on Epoch Times, I received calls from mainland clients, some of whom are from elite society.

“I have more business now and really enjoy the benefit from it. If you ask me not to advertise on Epoch Times, isn’t it cutting my business? Isn’t it a violent interference in the free market?”

Wong stressed that advertising is a business decision, and this kind of harassment is a violation of a person’s freedom.

When Wong reported these incidents to the police, they did not do any further investigation. They said the matter only involved a letter and should be processed as a civil case.

But Wong said this is a criminal case, because it has violated his personal freedom and the freedom of Hong Kongers. “This is not a civil matter,” Wong said. “The government should sue them!”

He urged all the merchants who have been harassed to report to the police.

Concern For Hong Kong

Woo Lai Wan, chairperson of the Hong Kong Journalists Association, an affiliate of the International Federation of Journalists, expressed great concern.

“As a journalist or news organization, if someone counterfeits messages in someone or some company’s name, despite the content, this conduct is deceit,” Wu Lai Wan said. “If such a message has caused recipients nuisance and fear, then I believe this is likely to be a criminal intimidation. Therefore we urge the police to investigate this case right away.”

Freedom of the press is protected by Hong Kong’s Basic Law, Woo Lai Wan said. Speaking directly to those responsible, she said, “Do not let yourself be involved in such illegal and dangerous actions.”

Legislative Council member Mr. Leung Yiu-chung denounced the harassment and slander in the messages directed at Epoch Times and urged police to do a thorough investigation. He also looked to Hong Kong’s leadership for the underlying causes of the incident.

He said that Chief Executive Leung Chun-ying (no relation to Leung Yiu-chung) has been trying to govern Hong Kong like the CCP, creating all sorts of conflicts and triggering public resentment.

“I hope such a thing will not happen again, because Hong Kong has become worse,” Leung Yiu-chung said. “Such things make people jittery and undermine their normal life which is most unfortunate and most unwanted.”

Leung Yiu Chung sees the phone calls and other messages aimed Epoch Times as raising fundamental issues for all of Hong Kong.

We must respect the freedom of speech and freedom of the press…If we lose it, Hong Kong will have only one voice and one view from autocracy. – Legislative Councilor Leung Yiu-chung

“We must respect the freedom of speech and freedom of the press,” Leung Yiu-chung said. “This is the core value of Hong Kong.

“Besides, different voices and different points of views are what the people want to hear. If we lose it, Hong Kong will have only one voice and one view from autocracy.”

via Chinese Communist Party Dials Wrong Number in Hong Kong

You may also like:

Next Page »

Create a free website or blog at WordPress.com. | The Pool Theme.
Entries and comments feeds.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 400 other followers